Faglige netværk kan skabe nye læringsrum: I Horsens skaber et partnerskab mellem Projektstedet Østbasen og Pædagoguddannelsen fælles ramme samarbejde og gensidig læring. Udveksling og afprøvning af nye ideer, viden og erfaring gavner både de unge fra det socialt udsatte boligområde og de studerende på uddannelsen.

Bodil Klausen

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskning

Abstract

Velfærdssamfundet er under pres og udfordret, og nedskæringer rammer ikke kun de pædagogiske arbejdspladser, men også uddannelserne. For at imødekomme udfordringerne skal der samarbejdes på tværs af offentlige, private og frivillige organisationer. Det kræver nye kompetencer, og studerende bør have mulighed for at arbejde tværprofessionelt og innovativt i deres studier. Det kræver samtidig at undervisere bruger tid på netværke for at skabe nye læringsrum.
OriginalsprogDansk
TidsskriftPædagogisk extrakt
Udgave nummer2
Sider (fra-til)9-11
Antal sider3
ISSN2246-7920
StatusUdgivet - 2012

Emneord

  • social kapital
  • praksisfællesskab
  • unge

Citationsformater