Faglighed og kvalitet i undervisningen

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskning

Abstract

Professionelle karakteriseres ved, at deres arbejde hviler på en særlig viden, kunnen og villen. For lærere betyder dette, at de har en særlig teoretisk videnskabelig funderet vidne, en særlig praktisk ekspertise til at håndtere komplicerede flertydige og foranderlige situationer og en særlig etisk eller social forpligtelse til at arbejde for elevens bedste. Det betyder, at der i den grad er tale om et temmelig komplekst felt, når man taler om faglighed og kvalitet inden for skolefeltet. For lærere betyder det bl.a. en viden, kunnen og villen inden for det fagfaglige, det pædagogisk/didaktiske felt, det sociale/relationelle felt og organisatoriske felt.
OriginalsprogDansk
TidsskriftLiv I Skolen
Udgave nummer1
Sider (fra-til)6-10
Antal sider5
ISSN1398-2613
StatusUdgivet - 2011

Emneord

  • kvalitet i skolen
  • faglighed

Citationsformater