Abstract
Er fastholdelseskommunikation overhovedet relevant for virksomheder i disse krisetider? Og hvordan kan medarbejderfastholdelse og -kommunikation understøtte skabelsen af en bæredygtig organisation? Med udgangspunkt i egen forskning i strategisk ledelseskommunikation, HRM og CSR giver Helle Kryger Aggerholm og Christa Thomsen i denne artikel et bud på betydningen af lederes kommunikation i forhold til fastholdelse af virksomhedens medarbejderressourcer.
De to forskere argumenterer for, hvordan øget risikostyring, styrkelse af virksomhedens employer brand og bedre tal på bundlinjen er nogle af de potentielle gevinster ved en mere fokuseret strategisk tilgang til lederens formaliserede samtaler med medarbejderne. Samtaler, der kan danne grundlag for at skabe en fælles organisatorisk forståelse og i sidste ende medvirke til at fastholde medarbejderne.
De to forskere argumenterer for, hvordan øget risikostyring, styrkelse af virksomhedens employer brand og bedre tal på bundlinjen er nogle af de potentielle gevinster ved en mere fokuseret strategisk tilgang til lederens formaliserede samtaler med medarbejderne. Samtaler, der kan danne grundlag for at skabe en fælles organisatorisk forståelse og i sidste ende medvirke til at fastholde medarbejderne.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Ledelse i dag |
Udgave nummer | 1, januar |
ISSN | 0905-8966 |
Status | Udgivet - 2010 |
Udgivet eksternt | Ja |
Emneord
- Medier, kommunikation og sprog
- Ledelse, organisationsudvikling og innovation