Abstract
“Tag mine hænder – og på opdagelse i noget (u)kendt” refererer til en workshop, der blev udviklet til at skabe nærvær og at stille sig åben over for det, der sker. Øvelsen undersøger det at gøre noget kendt ukendt og ikke at vide, hvor noget ender, og at bidrage med mere end det, vi troede, vi vidste. At åbne sig for noget andet, for den anden. Helt konkret ved at mærke den andens hånd som et møde med den anden i sig selv, i hånden, i varmen. Som i: Hvor stopper og starter jeg, hvor stopper og starter min hånd, din hånd. Som i tilblivelser, der bliver til i relationer. Det tillader at forbinde sig på andre måder. At berøre og lade sig berøre.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | DRAMA : Nordisk dramapedagogisk tidsskrift |
Vol/bind | 60 |
Udgave nummer | 2 |
Sider (fra-til) | 79-80 |
Antal sider | 2 |
ISSN | 0332-5296 |
Status | Udgivet - 2023 |
Emneord
- Børn og unge
- drama med børn
- Læring, pædagogik og undervisning
- Dramapædagogik
- Æstetik, design og medier
- at møde den anden i dig selv
- teater som metode