Abstract
Feedback er risikabel kommunikation.
Det er velkendt og veldokumenteret, at den løbende formative feedback er væsent-lig for al god undervisning. Hovedindtrykket er også, at alle elever ønsker mere af dette. Det er også hovedindtrykket, at eleverne ikke altid er tilfredse med kvalite-ten af den feedback, som de får (James, Krause og Jennings: 2010). For at kunne forstå og hermed forbedre feedback i praksis i gymnasiet er det væsentlig at udvikle gode begreber og have en god forståelse for, hvordan feedback kan begribes. Der findes tre hovedstrømning i teorier om feedback, der hver for sig peger på, hvordan feedback er risikabel kommunikation.
Det er velkendt og veldokumenteret, at den løbende formative feedback er væsent-lig for al god undervisning. Hovedindtrykket er også, at alle elever ønsker mere af dette. Det er også hovedindtrykket, at eleverne ikke altid er tilfredse med kvalite-ten af den feedback, som de får (James, Krause og Jennings: 2010). For at kunne forstå og hermed forbedre feedback i praksis i gymnasiet er det væsentlig at udvikle gode begreber og have en god forståelse for, hvordan feedback kan begribes. Der findes tre hovedstrømning i teorier om feedback, der hver for sig peger på, hvordan feedback er risikabel kommunikation.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Publikationsdato | 22 mar. 2018 |
Udgivelsessted | http://www.gymnasieforskning.dk/feedback-er-ikke-bare-feedback/ |
Antal sider | 5 |
Status | Udgivet - 22 mar. 2018 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- Feedback i uddannelse