Feedback i undervisningen

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Abstract

Denne bog har fokus på didaktik – det vil sige på, hvordan man som lærer med gode begrundelser kan planlægge, gennemføre, evaluere og udvikle undervisning og læring. Forfatterne gør rede for, hvordan man konkret kan arbejde med planer, formål og mål i undervisningen, med undervisningsdifferentiering, feedback på læreprocesser, formativ og summativ evaluering, observationer og analyse af undervisning samt lærernes teamsamarbejde herom.

Praktikken udgør et særligt læringsrum i læreruddannelsen. Samspillet mellem studerende, praktiklærere og undervisere giver den studerende en unik mulighed for at tilegne sig de kompetencer, der er nødvendige i undervisningspraksis og samvær med elever, forældre og kolleger i skolen. Bogen giver den studerende og praktikvejlederen et fælles sprog og afsæt for de refleksioner og den træning, netop praktikken giver mulighed for. Alt sammen med henblik på at uddanne lærere, der på professionel vis kan håndtere den unikke, komplekse og ofte dilemmafyldte praksis, hvor solid viden, veludviklede færdigheder og erfaringsbaserede skøn er hverdag.
OriginalsprogDansk
TitelDidaktik : Praktikbog 1 til læreruddannelsen
RedaktørerElsebeth Jensen
Antal sider12
UdgivelsesstedKøbenhavn
ForlagAkademisk Forlag
Publikationsdatojan. 2015
Sider53-62
Artikelnummer4
ISBN (Trykt)978-87-500-4472-7
StatusUdgivet - jan. 2015

Emneord

  • didaktik
  • Feedback i undervisningen

Citationsformater