Abstract
Nicol og Marfarlane-Dick (2006)48 fokuserer på, hvordan formativ feedback kan bidrage til at udvikle selvreguleret læring (SRL). I 2006 blev den foreliggende forskning om feedback og formativ vurdering gennemgået i et forsøg på at identificere, hvordan disse processer kan bidrage til at udvikle selvkontrol og refleksioner. Ud fra denne forskningsoversigt kan der identificeres syv principper for god feedbackpraksis, der kan fremme elevers selvreguleredes læringsprocesser. Den grundlæggende antagelse i disse syv principper er, at dette kan hjælpe elevers ansvar for egen læring gennem kontrol over deres læringsproces.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Publikationsdato | 3 mar. 2017 |
Antal sider | 5 |
Status | Udgivet - 3 mar. 2017 |
Begivenhed | Efterskolernes Årsmøde - Hotel Nyborg Strand, Nyborg, Danmark Varighed: 3 mar. 2017 → 4 mar. 2017 |
Konference
Konference | Efterskolernes Årsmøde |
---|---|
Lokation | Hotel Nyborg Strand |
Land | Danmark |
By | Nyborg |
Periode | 03/03/17 → 04/03/17 |
Emneord
- læring