Feedback og selvreguleret læring i efterskolen

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper/skriftligt oplægForskning

Abstract

Nicol og Marfarlane-Dick (2006)48 fokuserer på, hvordan formativ feedback kan bidrage til at udvikle selvreguleret læring (SRL). I 2006 blev den foreliggende forskning om feedback og formativ vurdering gennemgået i et forsøg på at identificere, hvordan disse processer kan bidrage til at udvikle selvkontrol og refleksioner. Ud fra denne forskningsoversigt kan der identificeres syv principper for god feedbackpraksis, der kan fremme elevers selvreguleredes læringsprocesser. Den grundlæggende antagelse i disse syv principper er, at dette kan hjælpe elevers ansvar for egen læring gennem kontrol over deres læringsproces.
OriginalsprogDansk
Publikationsdato3 mar. 2017
Antal sider5
StatusUdgivet - 3 mar. 2017
BegivenhedEfterskolernes Årsmøde - Hotel Nyborg Strand, Nyborg, Danmark
Varighed: 3 mar. 20174 mar. 2017

Konference

KonferenceEfterskolernes Årsmøde
LokationHotel Nyborg Strand
LandDanmark
ByNyborg
Periode03/03/1704/03/17

Emneord

  • læring

Citationsformater