Fleksibel undervisningsmodel for røntgenfysik på modul 2

Susanne Vernegreen, Claus Bjørn Outzen

Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandlingRapportForskning

4 Downloads (Pure)

Abstract

Faget radiografisk billeddannelse (RB) introduceres med 36 timers røntgenfysik. De studerende har meget forskellige forudsætninger i denne disciplin. Det faglige niveau i fysik spænder fra A-G. Der er derfor behov for et tiltag, der kan imødekomme denne udfordring
Differentieret undervisning gennem holdinddeling (2 hold) i røntgenfysik skal løfte de fagligt svage og samtidig med at de fagligt stærke bliver tilstrækkeligt udfordret.
Undervisningen på begge hold gennemgår samme pensum, men anvender forskellige metoder.
Konklusion: Der ses ud fra karakterresultaterne at hold 1 generelt har lidt højere karaktergennemsnit end hold 2(dog kun minimalt højere), bortset fra 2. runde her er hold 2 gennemsnittet betydelig højere.
Ud fra de mundtlige evalueringer kan man sammendrage at de studeren er meget tilfredse med holddelingen og at der opleves at den studerende slutlig i RB har opnået det samme niveau indbyrdes.
Resultatet opfordrer derfor til at metoden implementeres i uddannelsen
OriginalsprogDansk
Antal sider18
StatusUdgivet - 14 aug. 2013

Emneord

  • didaktik

Citationsformater