Fleksibilitetens styringsformer: pædagogers faglige ansvar i fleksible skemaer

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper/skriftligt oplægForskningpeer review

    1 Downloads (Pure)

    Abstract

    Den fleksible skole er i litteraturen om pædagogen i skolen, et gentagent bud på, hvordan man får indfriet de ambitiøse mål med folkeskolereformen, samtidig med, at man får gavn af pædagogernes kompetencer ind i skolen. Ideen om den fleksible skole fremkommer ofte som et brud med forestillingen om den gamle skole, der beskrives som 1-tallets tyranni. Det vil sige: en lærer til en klasse, en lektion, et fag, et lokale (Undervisningsministeriet, 2013). Ideen er at komme væk fra industrisamfundets skole, hvor den virksomme metafor om skolen som fabrik, der producerer læring på samme måde uanset barnets læringsstil, lyst og person, er bagtæppe
    OriginalsprogDansk
    Publikationsdato2018
    StatusUdgivet - 2018
    BegivenhedNordPro - Professionshøjskolen København, København, Danmark
    Varighed: 8 nov. 20189 nov. 2018
    https://ucc.dk/aktuelt/konferencer/nordpro-konferencen-2018

    Konference

    KonferenceNordPro
    LokationProfessionshøjskolen København
    LandDanmark
    ByKøbenhavn
    Periode08/11/1809/11/18
    Internetadresse

    Emneord

    • pædagogik
    • Skoler, fag og institutioner

    Citationsformater