Fleksible undervisnings- og læringsformer i AMU

Ulla Nistrup, Carla Tønder Jessing

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

Abstract

Artiklen ser på de udfordringer og muligheder, som AMU har, når der skal tilrettelægges fleksibel undervisning. Den indleder med at skitsere AMU's forudsætninger og rammer for fleksible undervisnings- og læringsformer. Artiklen giver en kort beskrivelse af et praktisk eksempel på et åbent værksteds undervisning. Med afsæt i eksemplet identificeres nogle didaktiske udfordringer. Derefter præsenteres en model for åbne værksteder.
OriginalsprogDansk
TitelVinkler på erhvervspædagogikken : En antologi til diplomuddannelsen
RedaktørerJette Larsen
Antal sider23
Udgivelses stedOdense
ForlagPRAXIS
Publikationsdato2012
Udgave1. udgave
Sider109-130
ISBN (Trykt)978-87-7082-336-4
StatusUdgivet - 2012

Emneord

  • erhvervsuddannelser

Citationsformater

Nistrup, U., & Jessing, C. T. (2012). Fleksible undervisnings- og læringsformer i AMU. I J. Larsen (red.), Vinkler på erhvervspædagogikken: En antologi til diplomuddannelsen (1. udgave udg., s. 109-130). PRAXIS.