Flere boller i suppen: En undersøgelse af og refleksion over den diskurs, der anvendes i forbindelse med overgangen fra grundskole til gymnasium

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiFormidling

Abstract

Der er mange perspektiver i den såkaldte 'overgangsproblematik', men denne artikel centrerer sig om engelskfaget og tager udgangspunkt i selve diskursen omkring overgangen fra grundskole til gymnasium med fokus på stx. Ideen til undersøgelsen udspringer konkret af en erfaringsudvekling med seks grundskolelærere, der fandt sted i foråret 2018. Her ytrede en af lærerne nemlig: ”Jeg plejer at sige til mine elever: bare vent, når du kommer på gymnasiet, så kommer der andre boller på suppen”. Men spørgsmålet er bare, hvad er det så for boller, der kommer på?
OriginalsprogDansk
TitelMind the Gap : Om faglige overgange i engelsk
RedaktørerBodil Hohwü Nielsen, Bodil Aase Frandsen Schmidt
Antal sider4
ForlagEngelsklærerforeningen for Gymnasiet og HF
Publikationsdato1 okt. 2020
Sider7-10
Artikelnummer3
ISBN (Elektronisk)978-87-972612-0-0
StatusUdgivet - 1 okt. 2020

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • Skoler, fag og institutioner
  • Engelsk
  • Grundskole
  • Gymnasieskole
  • Overgangsproblematik

Citationsformater