Abstract
Der er mange perspektiver i den såkaldte 'overgangsproblematik', men denne artikel centrerer sig om engelskfaget og tager udgangspunkt i selve diskursen omkring overgangen fra grundskole til gymnasium med fokus på stx. Ideen til undersøgelsen udspringer konkret af en erfaringsudvekling med seks grundskolelærere, der fandt sted i foråret 2018. Her ytrede en af lærerne nemlig: ”Jeg plejer at sige til mine elever: bare vent, når du kommer på gymnasiet, så kommer der andre boller på suppen”. Men spørgsmålet er bare, hvad er det så for boller, der kommer på?
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Mind the Gap : Om faglige overgange i engelsk |
Redaktører | Bodil Hohwü Nielsen, Bodil Aase Frandsen Schmidt |
Antal sider | 4 |
Forlag | Engelsklærerforeningen for Gymnasiet og HF |
Publikationsdato | 1 okt. 2020 |
Sider | 7-10 |
Artikelnummer | 3 |
ISBN (Elektronisk) | 978-87-972612-0-0 |
Status | Udgivet - 1 okt. 2020 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- Skoler, fag og institutioner
- Engelsk
- Grundskole
- Gymnasieskole
- Overgangsproblematik