Projekter pr. år
Abstract
I denne artikel vil jeg med udgangspunkt i begrebet Translanguaging og en undersøgelse fra praksis skærpe læserens opmærksomhed på elevernes sprog som ressource. Jeg vil komme med ideer og anbefalinger til, hvordan man kan arbejde med at inddrage elevernes sproglige repertoire for på den måde styrke deres forståelse og deres metasproglige bevidsthed.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Unge Pædagoger |
Vol/bind | 82 |
Udgave nummer | 3 |
Sider (fra-til) | 84-93 |
Antal sider | 10 |
ISSN | 0106-5386 |
Status | Udgivet - nov. 2021 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- flersprogede elever
- flersprogethed
- sprog
- tosprogethed
- translanguaging
- tværsproglighed
Projekter
- 1 Afsluttet
-
Alle i Uddannelse - del 2
Christensen, M. V. (Projektleder), Thingholm, L. (Projektdeltager), Jóelsdóttir, L. B. (Projektdeltager), Dausen, L. (Projektdeltager), Hedegård, S. S. (Projektdeltager) & Elveberg, A. B. (Projektdeltager)
01/08/19 → 01/08/23
Projekter: Projekt › Udviklingsprojekt/ Innovation