Flersprogede børns brug af metasproglige ressourcer

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper/skriftligt oplægForskningpeer review

Abstract

Dette paper bygger på det igangværende længdestudie ”Tegn på sprog – tosprogede børn lærer at læse og skrive” som siden 2008 har fulgte fem flersprogede klasser fra skolestart til nu 8. klasse med det formål at undersøge sprog og literacy i et andetsprogsperspektiv. For at udforske flersprogede børns brug af metasproglige ressourcer inddrages i denne sammenhæng empiriske data fra en forskergenereret aktivitet gennemført i 3. klasse hvor børnene blev inviteret til at reflektere over sprog og tekster med udgangspunkt i en samling af tekster i forskellige genrer og på forskellige sprog.
OriginalsprogDansk
Publikationsdato2017
Antal sider1
StatusUdgivet - 2017
BegivenhedNORDAND 13: Den 13. forskerkonference om nordens sprog som andetsprog: Individ- och samhällsperspektiv på Nordens språk som andraspråk - Vasa Universitet, Vaasa, Finland
Varighed: 7 jun. 20179 jun. 2017
Konferencens nummer: 13
http://www.uva.fi/sv/sites/nordand/

Konference

KonferenceNORDAND 13: Den 13. forskerkonference om nordens sprog som andetsprog
Nummer13
LokationVasa Universitet
LandFinland
ByVaasa
Periode07/06/1709/06/17
Internetadresse

Emneord

  • dansk som andetsprog

Citationsformater