Abstract
Det samlede materiale består af: Lærervejledningen, der er inddelt tematisk. Temaerne er udvalgt i et samarbejde mellem lærere
i 9. klasse på Skovvangskolen og den besøgende forsker. Hvert tema indeholder korte
beskrivelser af flersprogethedsdidaktiske aktiviteter. Specialudviklede elevark, der passer til de forskellige aktiviteter. Elevarkene er af forskellig
karakter – nogle indeholder links til lyd og video og udleveres derfor beds elektronisk. Andre
egner sig bedre til print. Nogle af elevarkene er tæt forankret i temaerne og koblet til andre
aktiviteter, mens andre sagtens kan stå alene eller bruges i andre sammenhænge. Nogle af
eleverkene er desuden udviklet først med henblik på Almen sprogforståelse i gymnasiet og
siden afprøvet i 9. klasse – det er de nummererede ark. Andre er specifikt udciklet til 9. klasse,
og har blot en titel, som fx vendespil, sprogportræt eller SKAM & Fucking Åmål. Materialet
trækker desuden på eksisterende ressourcer og indeholder derfor henvisninger til film og
hjemmesider samt enkelte bogudgivelser.
i 9. klasse på Skovvangskolen og den besøgende forsker. Hvert tema indeholder korte
beskrivelser af flersprogethedsdidaktiske aktiviteter. Specialudviklede elevark, der passer til de forskellige aktiviteter. Elevarkene er af forskellig
karakter – nogle indeholder links til lyd og video og udleveres derfor beds elektronisk. Andre
egner sig bedre til print. Nogle af elevarkene er tæt forankret i temaerne og koblet til andre
aktiviteter, mens andre sagtens kan stå alene eller bruges i andre sammenhænge. Nogle af
eleverkene er desuden udviklet først med henblik på Almen sprogforståelse i gymnasiet og
siden afprøvet i 9. klasse – det er de nummererede ark. Andre er specifikt udciklet til 9. klasse,
og har blot en titel, som fx vendespil, sprogportræt eller SKAM & Fucking Åmål. Materialet
trækker desuden på eksisterende ressourcer og indeholder derfor henvisninger til film og
hjemmesider samt enkelte bogudgivelser.
Originalsprog | Dansk |
---|
Status | Udgivet - 2022 |
---|---|
Udgivet eksternt | Ja |