TY - BOOK
T1 - Flexvidere
T2 - Fleksible tankegange om studier og undervisning efter to år med FlexVid
AU - Rasmussen, Palle
AU - Lolle, Elisabeth Lauridsen
AU - Jensen, Charlotte Heigaard
AU - Staugaard, Hans Jørgen
AU - Hansen, Susanne Hjorth
AU - Jensen, Louise Bach
AU - Astrup, Karina
AU - Nielsen, Steen
AU - Laursen, Marianne Skov
AU - Christensen, Bodil
AU - Fiskaali, Annette
AU - Bøgesvang, Hanne Nissen
AU - Nissen, Søren Bülow
AU - Olsen, Frank
AU - Nielsen, Maria Hartman
AU - Kuhr, Bethina
AU - Jensen, Camilla Gyldendahl
AU - Dau, Susanne
A2 - Staugaard, Hans Jørgen
A2 - Jensen, Charlotte Heigaard
A2 - Bøgesvang, Hanne Nissen
PY - 2014/10/7
Y1 - 2014/10/7
N2 - ”FlexVidere” har som arbejdstitel haft ”FlexVid Bog 2”, fordi det er en opfølgning på den tekstantologi, vi udsendte i første fase af projekt FlexVid, et forsknings og udviklingsprojekt om fleksible arbejdsformer i videregående uddannelser med udstrakt anvendelse af digitale medier. Udgivelsen fra oktober 2012 kaldte vi som undertitel ”– Skitser fra tegnebrættet”, og her beskrev vi, hvad vi gerne ville nå frem til generelt og med fire uddannelser på UCN som eksempel. Uddannelserne til bygningskonstruktør, folkeskolelærer, markedsføringsøkonom og radiograf har fra august 2012 til juni 2014 arbejdet på at implementere de modeller for fleksible arbejdsformer, som blev beskrevet i Bog 1 på hvert af de fire førsteårs hold, som begyndte i august 2012, kaldet FlexVid-hold.Med udgangspunkt i FlexVid-holdene har vi undervejs arbejdet på at anvende de vigtigste principper for arbejdet på andre hold og i andre uddannelser, og denne bog indeholder, foruden overvejelser om de første to års arbejde på FlexVid-holdene, eksempler på, hvordan man på andre hold og i andre uddannelser arbejder med blended learning, forhåbentlig til inspiration for endnu flere undervisere og studerende i og uden for UCN. Håbet er, at de konkrete eksempler, erfaringer og overvejelser kan bruges af undervisere og ledere, ikke bare på UCN, men på videregående uddannelser i det hele taget.
AB - ”FlexVidere” har som arbejdstitel haft ”FlexVid Bog 2”, fordi det er en opfølgning på den tekstantologi, vi udsendte i første fase af projekt FlexVid, et forsknings og udviklingsprojekt om fleksible arbejdsformer i videregående uddannelser med udstrakt anvendelse af digitale medier. Udgivelsen fra oktober 2012 kaldte vi som undertitel ”– Skitser fra tegnebrættet”, og her beskrev vi, hvad vi gerne ville nå frem til generelt og med fire uddannelser på UCN som eksempel. Uddannelserne til bygningskonstruktør, folkeskolelærer, markedsføringsøkonom og radiograf har fra august 2012 til juni 2014 arbejdet på at implementere de modeller for fleksible arbejdsformer, som blev beskrevet i Bog 1 på hvert af de fire førsteårs hold, som begyndte i august 2012, kaldet FlexVid-hold.Med udgangspunkt i FlexVid-holdene har vi undervejs arbejdet på at anvende de vigtigste principper for arbejdet på andre hold og i andre uddannelser, og denne bog indeholder, foruden overvejelser om de første to års arbejde på FlexVid-holdene, eksempler på, hvordan man på andre hold og i andre uddannelser arbejder med blended learning, forhåbentlig til inspiration for endnu flere undervisere og studerende i og uden for UCN. Håbet er, at de konkrete eksempler, erfaringer og overvejelser kan bruges af undervisere og ledere, ikke bare på UCN, men på videregående uddannelser i det hele taget.
KW - digital kommunikation
KW - læringsstile
KW - professionsuddannelser
KW - undervisningsteknologi
KW - virtuel læring
KW - blended learning
M3 - Bog
SN - 978-87-7145-795-7
BT - Flexvidere
PB - UCN Forlag
CY - Aalborg
ER -