Fodboldens kommercialisering når nye højder

Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til nyhedsbrev, magasin el.lign.

Abstract

Manchester Uniteds brand har store globale perspektiver. Forskeren Kenneth Cortsen fortæller her hvorfor?

Manchester United har ifølge Forbes Magazine opnået en værdiansættelse over tre milliarder dollar som det første professionelle sportshold i verden. Det vidner om
‘en fodboldøkonomisk udvikling’, hvor kommercialiseringstoget er oppe i gear med sigte på stadig stigende indtægter i fodboldens verdenselite. Den indtægtsmæssige vækst for topklubberne er desuden et bevis på, at de stærkeste globale fodboldbrands har været relativt kriseresistente.
OriginalsprogDansk
MagasinSport Executive
Udgave nummer2
Sider (fra-til)36-39
Antal sider4
StatusUdgivet - 2013

Emneord

  • Erhvervsliv, handel og økonomi
  • Kenneth Cortsen
  • Manchester United
  • fodbold
  • fodbold og kapital
  • fodbold og kommercialisering
  • fodbold og kommerciel udvikling
  • fodbold og penge
  • fodbold og økonomi
  • fodboldøkonomi
  • global topfodbold
  • sportsstjerner
  • transferøkonomi

Citationsformater