Abstract
Som en del af regeringens indsats mod antisemitisme er holocaust blevet en integreret del af det eksisterende kanonpunkt: Augustoprør og jødeaktion 1943 (Børne- og Undervisningsministeriet, 2022). Dette indebærer, at elever i den danske folkeskole skal møde undervisning om folkedrab i løbet af deres skoletid. På baggrund af det, jeg fandt ud af i min ph.d.-afhandling, om hvordan elever påvirkes, vil jeg i artiklen reflektere over, hvordan en lærer i klasseværelset bedst håndterer det, at alle elever nu skal undervises i holocaust.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | RADAR – Historiedidaktisk Tidsskrift |
Vol/bind | 11 |
Udgave nummer | 1 |
Sider (fra-til) | 1-12 |
Antal sider | 12 |
ISSN | 2446-4309 |
DOI | |
Status | Udgivet - 4 jun. 2024 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- difficult knowledge
- folkedrab
- historiebevidsthed
- historiedidaktik
- holocaust
- vanskelig viden