@inbook{010529f2739a40d690ad4b7c52fbcfdb,
title = "Folkeskolens projektopgave: en udfordrende literacyperle med kreative og refleksive processer",
abstract = "Kapitlet best{\aa}r af to dele. I f{\o}rste del diskuteres UNESCO's literacybegrebet i en dansk undervisningskontekst. Med udgangspunkt i folkeskolens projektopgave - dens rammer og dens begr{\ae}nsninger og potentialer - s{\ae}ttes fokus p{\aa}, hvordan forskellige dimensioner af literacybegrebet kommer i spil. Det drejer sig is{\ae}r om elevernes lyst til at engagere sig og kommunikere, om deres kritiske refleksion i deres l{\ae}reprocesser, og om hvordan kreativitet indg{\aa}r i elevernes literacyprocesser. Denne del af kapitlet inddrager citater fra elever i 9. klasse, som arbejder med projektopgaven. I anden del af kapitlet pr{\ae}senteres bogens andre kapitler kort og sammenh{\ae}ngen mellem dem pr{\ae}ciseres.",
keywords = "B{\o}rn og unge, deltagelse, engagement, kreativitet, kritisk refleksion, literacy, literacydidaktik, projektopgave, L{\ae}ring, p{\ae}dagogik og undervisning, deltagelse, engagement, kreativitet, kritisk refleksion, literacy, literacydidaktik, projektopgave",
author = "Kirsten Friis",
year = "2020",
language = "Dansk",
isbn = "978-87-7160-744-4",
series = "Literacy og L{\ae}ring i Fokus",
publisher = "Dafolo",
pages = "7--30",
editor = "Kirsten Friis and Dorte {\O}stergren-Olsen",
booktitle = "Literacydidaktik i fagene i udskolingen",
address = "Danmark",
edition = "1",
}