Abstract
Det er en fundanalyse, om hvordan man kan få flere unge fra folkeskolen til at vælge en erhvervsuddannelse, EUD.
Baggrunden for rapporten er afslutningen af et EU Socialfondsprojekt på 35 millioner, der er påbegyndt i 2018, og afsluttes med udgangen af 2022. Alle erhvervsuddannelsesinstitutioner i Region Sjælland har udviklet 196 nye brobygningsforløb som er afprøvet på mere end 8.800 folkeskoleelever i 7., 8., 9. og 10. klasse. Endvidere har der været en stærk deltagelse fra Ungdommens Uddannelsesvejledning (UU) og folkeskolerne i regionen.
Projektet har den effekt at 1200 elever vælger en erhvervsuddannelse.
Primære fund:
-udviklingen af en borbygningsdidaktik
-implicit karrierelæring på et tidligt stadie
-dannelsesapplikation
-markant øget samarbejde mellem skoler, og kommuner
Baggrunden for rapporten er afslutningen af et EU Socialfondsprojekt på 35 millioner, der er påbegyndt i 2018, og afsluttes med udgangen af 2022. Alle erhvervsuddannelsesinstitutioner i Region Sjælland har udviklet 196 nye brobygningsforløb som er afprøvet på mere end 8.800 folkeskoleelever i 7., 8., 9. og 10. klasse. Endvidere har der været en stærk deltagelse fra Ungdommens Uddannelsesvejledning (UU) og folkeskolerne i regionen.
Projektet har den effekt at 1200 elever vælger en erhvervsuddannelse.
Primære fund:
-udviklingen af en borbygningsdidaktik
-implicit karrierelæring på et tidligt stadie
-dannelsesapplikation
-markant øget samarbejde mellem skoler, og kommuner
Originalsprog | Dansk |
---|
Antal sider | 46 |
---|---|
Status | Udgivet - 1 nov. 2022 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- EU projekter
- EUD
- analyse
- Uddannelse, professioner og erhverv
- EU projekter
- EUD
- brobygning