Abstract
Bogen handler om hvordan man som lærer kan inddrage forældrene som en væsentlig ressource for elevernes læring og trivsel.
Bogen giver inspiration til at skabe en didaktik for forældresamarbejde, der ikke udelukkende handler om forældremøder, men hvor samarbejdet med forældrene er tænkt ind i hele skolens hverdag og har fokus på elevernes læring. Hovedsynspunktet er, at hvis alle elever skal have mulighed for at reflektere over det de lærer i fagene i skolen og udvikle deres faglige og sproglige kompetencer, kræver det respekt, anderkendelse og inddragelse af forældrenes ressourcer.
Bogen giver inspiration til at skabe en didaktik for forældresamarbejde, der ikke udelukkende handler om forældremøder, men hvor samarbejdet med forældrene er tænkt ind i hele skolens hverdag og har fokus på elevernes læring. Hovedsynspunktet er, at hvis alle elever skal have mulighed for at reflektere over det de lærer i fagene i skolen og udvikle deres faglige og sproglige kompetencer, kræver det respekt, anderkendelse og inddragelse af forældrenes ressourcer.
Originalsprog | Dansk |
---|
Udgivelsessted | København |
---|---|
Forlag | Akademisk Forlag |
Antal sider | 157 |
ISBN (Trykt) | 978-87-500-4150-4 |
Status | Udgivet - dec. 2010 |
Emneord
- cooperative learning
- fællesskab
- forældreinddragelse
- forældremøde
- forældresamarbejde
- identitet
- modersmål
- integration
- anerkendende tilgang
- interkulturelle forhold
- læringsstile
- læring gennem deltagelse
- læringsfællesskab
- motivation
- social inklusion
- social eksklusion
- sproglig udvikling
- udsatte børn