Abstract
I denne antologi behandler vi på et empirisk grundlag uddannelsesmæssige
forandringer, både i relation til forskellige kontekster inden for ungdomsuddannelsesområdet
og i relation til forskellige individer og aktører.
Ud over at se på forandringer som rammer for nye praksisformer i ungdomsuddannelserne
inddrager og adresserer vi også problemstillinger vedrørende
eksempelvis unges socialisering og identitet. Dermed tematiseres spørgsmål om disse nye praksisformers betydning og rolle for det enkelte
individ både i relation til erhvervelsen af uddannelse og i forhold til praksisformernes
betydning for den enkelte unges udvikling og identitetsdannelse.
forandringer, både i relation til forskellige kontekster inden for ungdomsuddannelsesområdet
og i relation til forskellige individer og aktører.
Ud over at se på forandringer som rammer for nye praksisformer i ungdomsuddannelserne
inddrager og adresserer vi også problemstillinger vedrørende
eksempelvis unges socialisering og identitet. Dermed tematiseres spørgsmål om disse nye praksisformers betydning og rolle for det enkelte
individ både i relation til erhvervelsen af uddannelse og i forhold til praksisformernes
betydning for den enkelte unges udvikling og identitetsdannelse.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Forandringer i ungdomsuddannelserne : overgange og indsatser |
Redaktører | Henriette Duch, Karen Egedal Andreasen |
Udgivelsessted | Aalborg |
Forlag | Aalborg Universitetsforlag |
Publikationsdato | 2017 |
Sider | 7-27 |
ISBN (Trykt) | 978-87-7112-658-7 |
ISBN (Elektronisk) | 978-87-7112-663-1 |
Status | Udgivet - 2017 |
Navn | Ungdomsliv |
---|
Emneord
- ungdomsuddannelser