Forankring og institutionalisering baseret på læringspointer fra LULAB-projekter og det organisatoriske format i LULAB-initiativet

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til rapportFormidling

41 Downloads (Pure)

Abstract

I artiklen diskuteres processer og dialoger, der har til hensigt at understøtte forankring af LULAB-initiativet og de indsigter og erfaringer, vi løbende høster af initiativet.
Der henvises til en række teoretiske modeller, herunder Fullans (2001) pointer om forandringsprocesser, en dansk udviklet implementeringsmodel og et internationalt
framework, der refererer til sociale praksisser med re-design i læreruddannelse.
Eksemplerne fra LULAB handler om organisationsdiagrammer, typificering af projekter og dialoger med læreruddannelsens ledelse og andre af uddannelsens aktører.
OriginalsprogDansk
TitelLæreruddannelsen som udviklingslaboratorium for god undervisning og uddannelse : læringspointer og ny viden
RedaktørerBirgitte Lund Nielsen, Anja Madsen Kvols
Antal sider8
ForlagVIA University College
Publikationsdato2021
Sider6-13
ISBN (Trykt)978-87-995920-3-6
ISBN (Elektronisk)978-87-995920-3-6
StatusUdgivet - 2021

Emneord

  • Undersøgelsesdesign, teori og metode

Citationsformater