Abstract
Nutidens unge er både fremtidens forbrugere og borgere. Brundtland rapporten populariserede i 1987 bæredygtighed som et princip der "skaffer menneskene og miljøet det bedste uden at skade fremtidige generationers mulighed for at dække deres behov”. Nutidens unge er dem, der skal leve med konsekvenserne af vores nuværende destruktion af ressourcer. I medierne fremstilles de ofte som aktive og bevidste om både bæredygtighed og deres egen politiske handlekraft.
På UCL har vi flere uddannelser der er vigtige i forhold til at skabe et samfund med gode udviklingsmuligheder for børn og unge, bl.a. læreruddannelsen, finans- og handel-uddannelserne. Private aktører som banker, butikker og virksomheder spiller en rolle for at unge kan sikres handlekraft og udviklingsmuligheder. I dette tværfaglige UCL projekt undersøger vi:
Hvordan forstår unge i udskolingen sig selv og egen handlekraft i forhold til økonomi, forbrug og bæredygtighed?
På UCL har vi flere uddannelser der er vigtige i forhold til at skabe et samfund med gode udviklingsmuligheder for børn og unge, bl.a. læreruddannelsen, finans- og handel-uddannelserne. Private aktører som banker, butikker og virksomheder spiller en rolle for at unge kan sikres handlekraft og udviklingsmuligheder. I dette tværfaglige UCL projekt undersøger vi:
Hvordan forstår unge i udskolingen sig selv og egen handlekraft i forhold til økonomi, forbrug og bæredygtighed?
| Originalsprog | Dansk |
|---|---|
| Publikationsdato | 23 apr. 2025 |
| Status | Udgivet - 23 apr. 2025 |
| Begivenhed | Forskningens Døgn - Niels Bohrs Alle 1, Odense, Danmark Varighed: 24 apr. 2025 → 24 apr. 2025 |
Andet
| Andet | Forskningens Døgn |
|---|---|
| Lokation | Niels Bohrs Alle 1 |
| Land/Område | Danmark |
| By | Odense |
| Periode | 24/04/25 → 24/04/25 |
Emneord
- identitetsdannelse
- forbrug
- handlekompetence
- markedsføring