Fordybelse gennem kompetenceorienteret matematikundervisning

Rune Hansen

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Abstract

Hensigten med dette kapitel er at præsentere forskellige casebeskrivelser fra mit ph.d-projekt "Målstyret Kompetenceorienteret Matematikundervisning" (MKM), der inviterer til brug af analytisk og kritisk tænkning i forbindelse med denne nye faglighed med dertilhørende rum for fordybelse. Som studerende er det centralt, at man inviteres til at "gå rundt om" et matematikdidaktisk fænomen, problem eller dilemma og bruger forskellige teoretiske optikker til at drøfte forståelser af situationen.
OriginalsprogDansk
TitelFag og fordybelse : når fag sætter nye spor i erkendelsen
RedaktørerPeter Brodersen
Antal sider24
UdgivelsesstedKbh.
ForlagHans Reitzels Forlag
Publikationsdato2019
Sider61-84
ISBN (Trykt)978-87-412-7425-6
StatusUdgivet - 2019

Emneord

  • Uddannelse, professioner og erhverv
  • matematikdidaktik
  • matematikundervisning

Citationsformater