Abstract
Hensigten med dette kapitel er at præsentere forskellige casebeskrivelser fra mit ph.d-projekt "Målstyret Kompetenceorienteret Matematikundervisning" (MKM), der inviterer til brug af analytisk og kritisk tænkning i forbindelse med denne nye faglighed med dertilhørende rum for fordybelse. Som studerende er det centralt, at man inviteres til at "gå rundt om" et matematikdidaktisk fænomen, problem eller dilemma og bruger forskellige teoretiske optikker til at drøfte forståelser af situationen.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Fag og fordybelse : når fag sætter nye spor i erkendelsen |
Redaktører | Peter Brodersen |
Antal sider | 24 |
Udgivelsessted | Kbh. |
Forlag | Hans Reitzels Forlag |
Publikationsdato | 2019 |
Sider | 61-84 |
ISBN (Trykt) | 978-87-412-7425-6 |
Status | Udgivet - 2019 |
Emneord
- Uddannelse, professioner og erhverv
- matematikdidaktik
- matematikundervisning