Abstract
Afhandlingens overordnede forskningsambition kan resumeres til et forsøg på at indkredse, analysere og diskutere tidsligt og stedsligt situationerede perspektiver på æstetikkens muligheder for at udgøre efterstræbelsesværdige vanskeligheder i en uddannelsesteoretisk kontekst. Afhandlingen tager teoretisk afsæt i en forståelse af poststrukturalisme som en særlig filosofisk
tænkemåde, hvor hensigten er at forstyrre diskurser, som ellers synes selvfølgelige. I afhandlingen gennemføres således en dobbeltbevægelse, hvor uddannelsesdiskurser analyseres og diskuteres med henblik på at fremvise moddiskurser, og samtidig analyseres og diskuteres æstetikkens muligheder
for at udgøre vanskeligheder som et eksempel på en sådan moddiskurs.
tænkemåde, hvor hensigten er at forstyrre diskurser, som ellers synes selvfølgelige. I afhandlingen gennemføres således en dobbeltbevægelse, hvor uddannelsesdiskurser analyseres og diskuteres med henblik på at fremvise moddiskurser, og samtidig analyseres og diskuteres æstetikkens muligheder
for at udgøre vanskeligheder som et eksempel på en sådan moddiskurs.
Originalsprog | Dansk |
---|
Antal sider | 226 |
---|---|
Status | Udgivet - 2016 |
Emneord
- Æstetik, design og medier