Formaliseret samvær i heldagsskolen

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling

    Abstract

    Fritidspædagogik, fritidsrelateret aktivitet og pædagogens rolle i skoleregi var centrale og omdiskuterede elementer i forbindelse med den seneste helhedsfolkeskolereform. Særligt aktivitetstimerne satte sindene i den politiske verden i kog. Artiklen her er en rejse ind i en heldagsskole, hvor fritidselementet er en integreret del af skolens hverdag. Her skal vi opholde os ved mine empiriske iagttagelser af hvilke former for samvær, børn imellem, en fritidsrelateret aktivitet som frikvarter indbyder til i en tid, hvor skole og pædagogik også indgår som midler for statens konkurrencedygtighed.
    OriginalsprogDansk
    Artikelnummer2
    TidsskriftDansk Paedagogisk Tidsskrift
    Udgave nummer3
    Sider (fra-til)19-26
    Antal sider7
    ISSN0904-2393
    StatusUdgivet - sep. 2013

    Emneord

    • børnekultur
    • pædagogisk iagttagelse
    • børn
    • pædagogisk arbejde
    • folkeskolen

    Citationsformater