Formativ anvendelse af resultater fra folkeskolens prøver. Følgeforskning til et udviklingsprojekt.

Leon Dalgas Jensen, Kristine Kabel, Lone Nielsen, Marianne Thomsen

    Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerRapportForskning

    Abstract

    Dette er en rapport fra følgeforskning til et udviklingsprojekt i Københavns Kommune om læreres anvendelse af feedback-rapporter fra prøven i 9. klasse i skriftlige fremstilling i dansk og i matematik.
    I faget dansk undersøger projektet tillige et udviklingsprojekt i Københavns Kommune om læreres brug i undervisningen af vurderingskriterier vedrørende skriftlig fremstilling. Forskningen har fokus på at afdække, hvordan lærerne anvender feedback-rapporter og eksplicitte vurderingskriterier i skriftlig fremstilling til at udvikle undervisningens kvalitet.
    Følgeforskningen er gennemført i perioden 1. august 2017 til 30. juni 2018.
    Følgeforskningen er finansieret af midler fra undervisningsministeriet, Børn og Unge Forvaltningen, Københavns Kommune og Københavns Professionshøjskole (tidligere Professionshøjskolen UCC).
    OriginalsprogDansk
    Antal sider110
    StatusUdgivet - 29 jun. 2018

    Citationsformater