Abstract
Dette er en rapport fra følgeforskning til et udviklingsprojekt i Københavns Kommune om læreres anvendelse af feedback-rapporter fra prøven i 9. klasse i skriftlige fremstilling i dansk og i matematik.
I faget dansk undersøger projektet tillige et udviklingsprojekt i Københavns Kommune om læreres brug i undervisningen af vurderingskriterier vedrørende skriftlig fremstilling. Forskningen har fokus på at afdække, hvordan lærerne anvender feedback-rapporter og eksplicitte vurderingskriterier i skriftlig fremstilling til at udvikle undervisningens kvalitet.
Følgeforskningen er gennemført i perioden 1. august 2017 til 30. juni 2018.
Følgeforskningen er finansieret af midler fra undervisningsministeriet, Børn og Unge Forvaltningen, Københavns Kommune og Københavns Professionshøjskole (tidligere Professionshøjskolen UCC).
I faget dansk undersøger projektet tillige et udviklingsprojekt i Københavns Kommune om læreres brug i undervisningen af vurderingskriterier vedrørende skriftlig fremstilling. Forskningen har fokus på at afdække, hvordan lærerne anvender feedback-rapporter og eksplicitte vurderingskriterier i skriftlig fremstilling til at udvikle undervisningens kvalitet.
Følgeforskningen er gennemført i perioden 1. august 2017 til 30. juni 2018.
Følgeforskningen er finansieret af midler fra undervisningsministeriet, Børn og Unge Forvaltningen, Københavns Kommune og Københavns Professionshøjskole (tidligere Professionshøjskolen UCC).
Originalsprog | Dansk |
---|
Antal sider | 110 |
---|---|
Status | Udgivet - 29 jun. 2018 |