TY - RPRT
T1 - Formativ vurdering - et didaktisk samspil
T2 - En undersøgelse af formativ vurdering i en dansk skolekontekst.
AU - Hansen, Marie Neergaard
AU - McAlpine, Jonas
PY - 2018/11/1
Y1 - 2018/11/1
N2 - I både national og international forskning peges på, at formativ vurdering kan støtte elevernes læringsprocesser og øge deres læringsudbytte og motivation for læring. Denne forskning siger mindre om, hvordan formativ vurdering kan få positiv indvirkning på elevernes læring. I dette casestudie undersøges det, hvordan formativ vurdering didaktiseres og praktiseres i en dansk skolekontekst.
AB - I både national og international forskning peges på, at formativ vurdering kan støtte elevernes læringsprocesser og øge deres læringsudbytte og motivation for læring. Denne forskning siger mindre om, hvordan formativ vurdering kan få positiv indvirkning på elevernes læring. I dette casestudie undersøges det, hvordan formativ vurdering didaktiseres og praktiseres i en dansk skolekontekst.
KW - Læring, pædagogik og undervisning
KW - Formativ vurdering
KW - feedback
M3 - Rapport
BT - Formativ vurdering - et didaktisk samspil
ER -