Formidling af principper om undervisningsdifferentiering i læreruddannelsen

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskning

Abstract

Bogen bringer ny viden i spil, idet en række centrale aktører på det pædagogiske forskningsfelt og en række praktikere sætter fokus på området. Kapitlerne giver tilsammen et bredt billede af undervisningsdifferentieringens formål, principper, midler og resultater. Bogen beskæftiger sig således med undervisningsdifferentiering i forhold til: - Enhedsskole - Læseundervisning - Elever med særlige forudsætninger - Praktisk orienterede elever - Læreruddannelsen - PPR - LP-modellen - Lærerassistenter - Nordiske erfaringer
OriginalsprogDansk
TitelUndervisningsdifferentiering - status og fremblik
RedaktørerNiels Egelund
Antal sider11
UdgivelsesstedFrederikshavn
ForlagDafolo
Publikationsdato2010
ISBN (Trykt)978-87-7281-507-7
StatusUdgivet - 2010

Emneord

  • trivsel
  • læring
  • undervisningsdifferentiering

Citationsformater