Forsøgsskoleprojektet - samarbejde om udvikling af skole og læreruddannelse: Evaluering af Forsøgsskoleprojektet ved Læreruddannelsen i Aarhus 2010 - 2012

Karen Marie Hedegaard, Birgitte Lund Nielsen

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerRapportForskning

5 Downloads (Pure)

Abstract

I artiklen redegøres for baggrund for og teoretiske perspektiver på forsøgsskoleprojektet ved Læreruddannelsen i Aarhus, efterfulgt af en kondensering af erfaringer, der har vist sig i evalueringen af projektet. Den teoretiske diskussion omfatter bl.a. reference til Deweys filosofi og internationale forskningsresultater fra såkaldte PDS samarbejder. Evalueringen har haft fokus på forholdet mellem de strukturelle/organisatoriske rammer og lærings/udviklingsmulighederne for aktører i projektet. Nye muligheder for lærerstuderendes professionsnære læring rammesat af samarbejde mellem UC-undervisere og lærere på skolerne har vist sig i projektet, men der har også været logistiske udfordringer.
OriginalsprogDansk
Antal sider24
StatusUdgivet - 2012

Citationsformater