Forskellighed og fællesskabende praksisser: om at skabe nye og flere deltagelsesmuligheder igennem undervisningsudvikling

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Abstract

Denne artikel diskuterer, hvordan man pædagogisk og didaktisk kan skabe fællesskabende aktiviteter og læreprocesser – og hvordan man med små didaktiske ændringer og greb kan justere en faglig opgave fra at være individuel til at være fællesskabende. Vi skal se nærmere på, hvordan man kan udvikle fællesskabende undervisningsaktiviteter, der skaber tilhør, binder eleverne sammen og skaber noget at være fælles om – som samtidig er baseret på, at alle eleverne er forskellige, så forskellene bliver produktive og opleves som ressourcer.
OriginalsprogDansk
TitelElever med tegn på høj begavelse - elevperspektiver på skolens praksis
Antal sider8
ForlagBørne- og Undervisningsministeriet
Publikationsdatomaj 2024
Sider25-32
ISBN (Elektronisk)87-603-3365-0
StatusUdgivet - maj 2024

Citationsformater