Abstract
Det startede med en undren og tanken "nogen burde gøre noget".
Sygeplejerske og lektor og ph.d. Lisbeth Aaskov Falch havde undervist et hold sygeplejersker, fysio- og ergoterapeuter og en enkelt pædagog på et sundhedsfagligt diplommodul med fokus på tværfaglig koordinering i kommunerne.
Fælles for faggrupperne var, at de alle så potentiale i det tværfaglige, men de havde også bekymringer - og flere følte sig endda utilstrækkelige.
Lisbeth Aaskov Falch blev den, der gjorde noget, for oplevelserne på kurset endte med at blive til forskningsprojektet "Tværfaglighed og faglighed i hjemmeplejen".
Det var dels et litteraturstudie og dels et feltstudie i tre forskellige kommuner med hovedfokus på hvilke udfordringer og fordele der er for især sygeplejerskerne i de tværfaglige teams - for tværfaglige teams er kommet for at blive.
Sygeplejerske og lektor og ph.d. Lisbeth Aaskov Falch havde undervist et hold sygeplejersker, fysio- og ergoterapeuter og en enkelt pædagog på et sundhedsfagligt diplommodul med fokus på tværfaglig koordinering i kommunerne.
Fælles for faggrupperne var, at de alle så potentiale i det tværfaglige, men de havde også bekymringer - og flere følte sig endda utilstrækkelige.
Lisbeth Aaskov Falch blev den, der gjorde noget, for oplevelserne på kurset endte med at blive til forskningsprojektet "Tværfaglighed og faglighed i hjemmeplejen".
Det var dels et litteraturstudie og dels et feltstudie i tre forskellige kommuner med hovedfokus på hvilke udfordringer og fordele der er for især sygeplejerskerne i de tværfaglige teams - for tværfaglige teams er kommet for at blive.
| Originalsprog | Dansk |
|---|---|
| Publikationsdato | 4 aug. 2025 |
| Publikationsmedier | Online |
| Størrelse | 30 min 14 sek. |
| Status | Udgivet - 4 aug. 2025 |