Abstract

Artiklens formål er at vise et konkret eksempel på, hvordan integration mellem forskning og under- visning kan finde sted på sygeplejerskeuddannel- sen. Tilgangen er inspireret af den britiske ud- dannelsesforsker, Mick Healey, som har udviklet en model for at integrere forskning og under- visning med fokus på inddragelse og deltagelse af studerende. Først præsenterer vi Healeys model. Derefter viser vi, hvordan førsteforfatteren (LE) har arbejdet med modellen i et fire timers under- visningsforløb på andet studieår. Målet er dels at inspirere andre undervisere til at arbejde forskel- ligt med forskningsbaseret undervisning. Dels at give idéer til inddragelse af studerende i egen forskning og udviklingsarbejde i samspil med undervisningen.
OriginalsprogDansk
Artikelnummer3
TidsskriftUddannelsesnyt
Vol/bind3
Udgave nummer27-årgang 2018
Sider (fra-til)12-15
Antal sider4
ISSN1602-0162
StatusUdgivet - 9 sep. 2018

Emneord

  • Uddannelse, professioner og erhverv
  • Pædagogik
  • forskning
  • forskningsbaseret undervisning
  • mick healey
  • professionsbacheloruddannelser
  • uddannelse

Citationsformater