Projekter pr. år
Abstract
Artiklen introducerer læserne til et forskningsbaseret, dansk udviklingsprojekt i folkeskolens hverdagsrum, som tager udgangspunkt i de tolv praksisanbefalinger for den tidligere sprogstart. Projektet består i et samarbejde mellem læreruddannelsen UCC, Københavns Universitet og Den Internationale Profilskole i København. Formålet med forskningsprojektet er at analysere, videreudvikle og evaluere modellen tidligere sprogstart. Projektet satser på såvel proces- som produktniveau med fx udvikling af læremidler/undervisningsmaterialer samt evalueringer. Denne artikel fokuserer på vores idéudkast til udvikling af forskningsbaseret undervisningspraksis, der tager højde for centrale principper i den læringsmålstyrede undervisning.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Sproglæreren |
Udgave nummer | 2 |
Sider (fra-til) | 8-12 |
Antal sider | 5 |
ISSN | 0108-6154 |
Status | Udgivet - 2015 |
Emneord
- sprogtilegnelse
- Tidligere sprogstart
- forskningsanbefalinger
- fransk og tysk
- læringsmålstyret undervisning
Projekter
- 1 Afsluttet
-
Tidligere sprogstart i engelsk, fransk og tysk
Søgaard, K. E. (Projektdeltager), Daryai-Hansen, P. (Projektleder) & Gregersen, A. S. (Projektdeltager)
01/01/12 → 31/12/15
Projekter: Projekt › Forskning