Forskningsengageret skoleudvikling?

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Abstract

Den tiltagende orientering mod at inddrage forskning aktivt i målrettede skoleudviklingsinitiativer rejser det praktiske spørgsmål om, hvordan lærere, pædagoger og ledere finder, deler og bruger forskning i deres daglige professionelle arbejde. Hvordan er det muligt at strukturere og organisere skolens hverdag, så der er en øget sandsynlighed for, at pædagogiske beslutninger bygger på forskningsbaseret viden ud over de ansattes egne erfaringer og overbevisninger?
OriginalsprogDansk
TitelUniversitetsskolen : mellem forskning, uddannelse og skoleudvikling
RedaktørerAlexander von Oettingen, Keld Thorgård
Antal sider11
UdgivelsesstedFrederikshavn
ForlagDafolo
Publikationsdato2019
Sider181-191
ISBN (Trykt)978-87-7160-759-8
StatusUdgivet - 2019
NavnUndervisning og læring

Emneord

  • Skoler, fag og institutioner

Citationsformater