Abstract
Den tiltagende orientering mod at inddrage forskning aktivt i målrettede skoleudviklingsinitiativer rejser det praktiske spørgsmål om, hvordan lærere, pædagoger og ledere finder, deler og bruger forskning i deres daglige professionelle arbejde. Hvordan er det muligt at strukturere og organisere skolens hverdag, så der er en øget sandsynlighed for, at pædagogiske beslutninger bygger på forskningsbaseret viden ud over de ansattes egne erfaringer og overbevisninger?
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Universitetsskolen : mellem forskning, uddannelse og skoleudvikling |
Redaktører | Alexander von Oettingen, Keld Thorgård |
Antal sider | 11 |
Udgivelsessted | Frederikshavn |
Forlag | Dafolo |
Publikationsdato | 2019 |
Sider | 181-191 |
ISBN (Trykt) | 978-87-7160-759-8 |
Status | Udgivet - 2019 |
Emneord
- Skoler, fag og institutioner
- universitetsskoler