Abstract
I artiklen ønsker jeg at indkredse hvad vi forstår ved et helhedsperspektiv, såvel som et kontekstuelt perspektiv på barnet. På den baggrund vil jeg argumentere for vigtigheden af det kvalificerede helhedssyn, men vil samtidig pointere betydningen af, at PPR psykologen retter det skarpe blik på de væsentlige detaljer i barnets liv. Vi kan kalde det for et forsøg på at revitalisere anvendelsen af et fokuseret forståelsesperspektiv, der kan fungerer komplementært til helhedsperspektivet. Det afgørende moment er, at de professionelle tør tænke og træffe beslutninger, der rækker ud over den konkrete indsats og inklusionsbestræbelse. Fokus bør stabilt være rettet mod at skabe et godt lærings- og udviklingsmiljø, med plads til alle.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Fremtidens krav til psykologer i PPR |
Antal sider | 7 |
Udgivelsessted | København |
Forlag | KL |
Publikationsdato | 2018 |
Sider | 6-12 |
ISBN (Trykt) | 9788793668355 |
ISBN (Elektronisk) | 9788793668362 |
Status | Udgivet - 2018 |
Emneord
- Ledelse, organisationsudvikling og innovation