Aktiviteter pr. år
Abstract
En række nyere undersøgelser understreger vigtigheden af, at vi i Danmark
fokuserer på børns trivsel. Med udgangspunkt i et review over forskning i trivsel præsenterer vi i denne artikel otte forståelser af børns trivsel i og på tværs af dagtilbud, skole og hjem samt en analyse, der viser, at forståelserne af trivsel varierer alt efter kontekst. Reviewets empiriske fund diskuteres efterfølgende i relation til Wilbers integrative teori, der tilbyder en fælles referenceramme i arbejdet med børns trivsel. Afsluttende identificerer vi implikationer i relation til trivselsindsatser, konteksternes forståelser samt samarbejdet om børns trivsel
fokuserer på børns trivsel. Med udgangspunkt i et review over forskning i trivsel præsenterer vi i denne artikel otte forståelser af børns trivsel i og på tværs af dagtilbud, skole og hjem samt en analyse, der viser, at forståelserne af trivsel varierer alt efter kontekst. Reviewets empiriske fund diskuteres efterfølgende i relation til Wilbers integrative teori, der tilbyder en fælles referenceramme i arbejdet med børns trivsel. Afsluttende identificerer vi implikationer i relation til trivselsindsatser, konteksternes forståelser samt samarbejdet om børns trivsel
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Pædagogisk psykologisk tidsskrift |
Vol/bind | 60 |
Udgave nummer | 2 |
Sider (fra-til) | 6-20 |
Antal sider | 15 |
ISSN | 1903-0002 |
Status | Udgivet - jun. 2023 |
Emneord
- Børn og unge
- dagtilbud
- forståelser
- hjem
- samarbejde
- skole
- trivsel
Aktiviteter
- 1 Foredrag eller oplæg
-
Om trivselsarbejde på tværs af dagtilbud og hjem
Koch, A. B. (Oplægsholder)
23 feb. 2023Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag eller oplæg