Projekter pr. år
Abstract
Formålet med denne rapport er at skabe en sammenhængende forståelse af leg i danske dagtilbud, herunder legeforståelser hos centrale aktører, viden om forståelser af sammenhænge mellem leg, udvikling og læring hos de pædagogiske professionelle, og viden om, hvordan disse forståelser sætter sig gennem i en pædagogisk praksis som en legefaglighed, hvor legen understøttes og faciliteres af de pædagogiske professionelle med henblik på børns udvikling og læring.
Originalsprog | Dansk |
---|
Udgivelsessted | København |
---|---|
Forlag | DEA |
Antal sider | 65 |
Status | Udgivet - 15 nov. 2020 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- Dagtilbud
- Forskning i leg
- Forståelser af leg
- Leg
- Legefaglighed
- Politik
Projekter
- 1 Afsluttet
-
Legeforståelser og legefaglighed i professionel praksis
Møller, H. H. (Projektdeltager), Jensen, A. S. (Projektdeltager), Larsen, V. (Projektleder), Prins, K. M. (Projektdeltager) & Mortensen, T. H. (Projektdeltager)
01/08/19 → 31/07/20
Projekter: Projekt › Forskning
Aktiviteter
- 2 Foredrag eller oplæg
-
Understandings of Play and Playfacilitation in policy, reserach and professional practice in the early childhood area.
Prins, K. (Oplægsholder)
6 maj 2021Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag eller oplæg
-
Forståelser af leg og legefaglighed i dansk politik, forskning og pædagogisk praksis med 3- 5 årige børn i dagtilbud
Prins, K. (Oplægsholder), Jensen, A. S. (Oplægsholder), Larsen, V. (Oplægsholder) & Prins, K. (Oplægsholder)
7 maj 2021Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag eller oplæg