Projekter pr. år
Abstract
Klasseledelse forstås og praktiseres forskelligt. En uundgåelig og elementær lærerfaglighed er at lede klassen, men uanset hvilke greb læreren anvender, får det en særlig betydning for fællesskabet, og det mulighedsrum både lærere og elever lærer og udvikler sig inden for. Artiklen udforsker, hvilke muligheder og dilemmaer lærere står i i deres daglige praksis i klassen og undersøger nye bud på, hvordan ledelse af læringsfællesskaber kan struktureres, så børn kan blive aktive medskabere af deres læringssituation. Hvordan kan en fælles strukturering af læringsfællesskabet invitere til deltagelse og åbne for forskellige former for adgang til læring?
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Unge Paedagoger |
Vol/bind | 78 |
Antal sider | 18 |
ISSN | 0106-5386 |
Status | Udgivet - 2017 |
Projekter
- 1 Afsluttet
-
Samarbejde om læringsfællesskaber
Schwartz, I. (Projektleder), Tybjerg, G. M. (Projektdeltager) & Mardahl-Hansen, T. L. (Projektleder)
03/08/15 → 01/12/18
Projekter: Projekt › Forskning
Fil