Abstract
Formålet med denne rapport er at styrke videngrundlaget for at arbejde med leg i dagtilbud.
Det er forhåbningen, at den kan være med til at
kvalificere arbejdet med leg i såvel politik, uddannelse og praksis så alle niveauer, der har ansvar
for børnenes hverdag, bedst muligt forstår og
aktivt kan understøtte legens mange potentialer.
Det gælder fx i forhold til de fysiske og sociale
rammer, der er i dagtilbuddene, når børnene er
på legepladsen eller spiser frokost. Og naturligvis
mere generelt i forhold til at få den styrkede pædagogiske læreplan til at leve som en befordrende
ramme for børns leg i dagtilbud.
Det er forhåbningen, at den kan være med til at
kvalificere arbejdet med leg i såvel politik, uddannelse og praksis så alle niveauer, der har ansvar
for børnenes hverdag, bedst muligt forstår og
aktivt kan understøtte legens mange potentialer.
Det gælder fx i forhold til de fysiske og sociale
rammer, der er i dagtilbuddene, når børnene er
på legepladsen eller spiser frokost. Og naturligvis
mere generelt i forhold til at få den styrkede pædagogiske læreplan til at leve som en befordrende
ramme for børns leg i dagtilbud.
Originalsprog | Dansk |
---|
Forlag | DEA |
---|---|
Status | Udgivet - nov. 2020 |