Forståelser af leg og legefaglighed i dansk politik, forskning og pædagogisk praksis for 3‑5 årige børn i dagtilbud

Anders Skriver Jensen, Vibeke Larsen, Trine Holst Mortensen, Hasse Herold Møller, Karen Prins

Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandlingRapportForskningpeer review

480 Downloads (Pure)

Abstract

Formålet med denne rapport er at styrke videngrundlaget for at arbejde med leg i dagtilbud.
Det er forhåbningen, at den kan være med til at
kvalificere arbejdet med leg i såvel politik, uddannelse og praksis så alle niveauer, der har ansvar
for børnenes hverdag, bedst muligt forstår og
aktivt kan understøtte legens mange potentialer.
Det gælder fx i forhold til de fysiske og sociale
rammer, der er i dagtilbuddene, når børnene er
på legepladsen eller spiser frokost. Og naturligvis
mere generelt i forhold til at få den styrkede pædagogiske læreplan til at leve som en befordrende
ramme for børns leg i dagtilbud.
OriginalsprogDansk
ForlagDEA
StatusUdgivet - nov. 2020

Citationsformater