Projekter pr. år
Abstract
Denne artikel præsenterer forventninger til nyuddannede sygeplejersker ved ansættelse i den kommunale sygepleje og hvilke bekymringer forventningerne kunne give anledning til.
Artiklen er funderet på en undersøgelse i forbindelse med afgangsprojekt på diplomuddannelse, her indikerer fundene hvad der vanskeliggøre det første job som nyuddannede i den kommunale sygepleje.
Den overordnede metode er kvalitativ med et semistruktureret gruppeinterview og en hermeneutisk induktiv analysestrategi, med baggrund i læringsteorier.
Det konkluderes, at de nyuddannedes bekymringer handler om modsætning mellem intentioner om introduktion og den virkelighed der møder dem med produktionsfokus og mangel på refleksion. Artiklen afsluttes med idéer til introduktionen, hvor de forskellige uddannelsesmæssige baggrunde kan mødes.
Artiklen er funderet på en undersøgelse i forbindelse med afgangsprojekt på diplomuddannelse, her indikerer fundene hvad der vanskeliggøre det første job som nyuddannede i den kommunale sygepleje.
Den overordnede metode er kvalitativ med et semistruktureret gruppeinterview og en hermeneutisk induktiv analysestrategi, med baggrund i læringsteorier.
Det konkluderes, at de nyuddannedes bekymringer handler om modsætning mellem intentioner om introduktion og den virkelighed der møder dem med produktionsfokus og mangel på refleksion. Artiklen afsluttes med idéer til introduktionen, hvor de forskellige uddannelsesmæssige baggrunde kan mødes.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Uddannelsesnyt |
ISSN | 1602-0162 |
Status | Afsendt - 2022 |
Emneord
- Uddannelse, professioner og erhverv
- bekymringer
- forventninger
- introduktion til nyansatte
- nyuddannede sygeplejersker
Projekter
- 1 Igangværende
-
Klinisk dygtighed i sygeplejerskeuddannelsen: vejledning i et klinisk forankret og alternativt struktureret bachelorprojekt
Nielsen, C. S., Lunde Frederiksen, L., Skouenborg, P. B., Holmgaard Møller, M. & Kramer, T.
02/01/20 → 31/12/25
Projekter: Projekt › Forskning
Fil