Forventningsafstemning i undervisningen ved brug af modellen for Det konvergente læringsrum: et studenterperspektiv

Lars Peter Kjeldsen, Jørgen Bering Asmussen, Hanne Wacher Kjaergaard

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Abstract

I en kontekst, hvor studerende generelt får gradvis større indflydelse på afgørende valg i deres ud­dannelse, ønskede forfatterne i et studenterperspektiv at arbejde videre med anvendelse og brug­barhed af en tidligere udviklet didaktisk refleksionsmodel, Det konvergente læringsrum. Konkret ønskede vi at undersøge, om modellen kunne formidles enkelt i ”studenterhøjde” på en sådan måde, at den kunne blive brugbar til forventningsafstemning mellem underviser og studerende. Artiklen beskriver udviklingen af et redskab samt afprøvningen heraf.
OriginalsprogDansk
TidsskriftLæring og Medier
Vol/bind12
Udgave nummer22
Antal sider13
ISSN1903-248X
DOI
StatusUdgivet - 13 jul. 2020

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning

Citationsformater