Fotografier som børns perspektiver på deres hverdagsliv

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiFormidling

    Abstract

    Hvilket hverdagsliv lever børn på døgninstitution, og hvordan oplever børnene selv deres hverdag i disse rammer? Disse forskningsspørgsmål lå bag en undersøgelse foretaget som en integreret del af mit ph.d. projekt. Ambitionen har været at inkludere børn som informanter og at udarbejde en forståelse af de nævnte spørgsmål ud fra et børneperspektiv. Som et ud af flere metodiske redskaber har jeg anvendt kameraer. De deltagende børn fik udleveret et kamera, så de via deres egne fotografier kunne skabe fortællinger om deres hverdagsliv, som jeg efterfølgende har kunnet studere.
    Kapitlet indeholder en metodisk diskussion af informantskabt visuelt datamateriale.
    OriginalsprogDansk
    TitelVisuelle tilgange og metoder i tværfaglige pædagogiske studier : En antologi baseret på erfaringer og indblik fra forskning, udviklingsarbejde og undervisning
    RedaktørerKim Rasmussen
    Antal sider32
    UdgivelsesstedRoskilde
    ForlagRoskilde Universitetsforlag
    Publikationsdato2013
    Sider81-113
    ISBN (Trykt)978-87-7867-396-1
    StatusUdgivet - 2013

    Emneord

    • børnekultur

    Citationsformater