Abstract
Den sprogpædagogiske praksis i overgangen fra børnehave til børnehaveklasse er vigtig for børnenes læsning, for deres sproglige udvikling, for deres følelse af mestring og for deres mulighed for at bygge videre på noget, de allerede kan. Det er vigtigt, at vi som fagprofessionelle skaber og styrker denne sammenhæng. I artiklen præsenteres nogle konkrete bud på, hvordan sammenhæng i børnenes møde med læsningen kan styrkes i overgang fra børnehave til børnehaveklassen, både når der arbejdes med kendskab til bogstaverne og med læseforståelse. Indledningsvist vil jeg præsentere baggrunden for projektet, herunder begrebet overgangsobjekter.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Viden om Literacy |
Udgave nummer | 28 |
Sider (fra-til) | 102-109 |
Antal sider | 8 |
ISSN | 2245-2761 |
Status | Udgivet - nov. 2020 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- børnehave
- børnehaveklasse
- literacy
- læsning
- Børn og unge
- literacy
- læsning