Fra kvalitetsrapport til læringssamtaler i Silkeborg kommune – har det mon noget for sig?

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling

Abstract

Som følge af skolereformens fokus på ”outcome” er det at arbejde med data i
endnu højere grad blevet en ”skal-opgave”. Der sker hermed forandringer af forvaltningernes og ledelsernes rolle. Mit perspektiv i denne artikel er det ledelsesmæssige – hvordan lederne arbejder med læringssamtaler, der er datainformeret. Jeg vil på baggrund af mine iagttagelser foretage nogle nedslag i og om de læringssamtaler som Pia Kløjgård Jensen og Lone Klausholt Svejstrup har belyst i foregående artikel.
OriginalsprogDansk
TidsskriftLiv I Skolen
Vol/bind18
Udgave nummer3
Sider (fra-til)54-69
Antal sider16
ISSN1398-2613
StatusUdgivet - 1 okt. 2016

Emneord

  • Skoler, fag og institutioner

Citationsformater