Abstract
Under covid-19 krisen var erfaringen, at fjernundervisning på en erhvervsskoler kunne have nogle potentialer i forhold til at inkludere nogle typer af elever. Derfor er der foretaget fokusgruppeinterviews med elever for at få viden om, hvad der kunne være centralt at tage med fremadrettet i skoleudvikling. Analyser fra disse interviews er præsenteret for lærere, og de har på den baggrund udviklet nye tiltag i undervisningen. Disse tiltag er afprøvet og danner afsæt for en implementeringsplan på erhvervsskolen, hvor blended learning kommer til at være en tilgang til det videre arbejde med inklusion. Artiklen præsenterer, hvordan forskning og skoleudvikling har indgået i et samspil, og den giver forslag til, hvordan dette projekt kan inddrages i uddannelse af erhvervsskolelærere.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Liv I Skolen |
Vol/bind | 23 |
Udgave nummer | 2 |
Sider (fra-til) | 14-23 |
Antal sider | 10 |
ISSN | 1398-2613 |
Status | Udgivet - 2021 |
Emneord
- Uddannelse, professioner og erhverv