Abstract
Denne artikel er fremkkommet som produkt af et lokalt udviklingsprojekt, afviklet på Sygeplejerskeuddannelsen i Viborg. Udviklingsprojektets hovdeformål var at fremkomme med en model, der kunne bringe de studerendes oplevelser med patienten, fra klinisk undervisning på modul 1, ind i undervisningen på modul 2. Delmålet var, at studerende opøvede begyndende kompetencer ift. at deltage i udviklingsprojekter. Metodisk er der anvendt fokusgruppeinterview.
Resultatmæssigt blev der fundet en egnet model til at frembringe de studerendes oplevelser, men der mangler implementering i uddannelsen. De deltagende studerende evaluerede, at de havde fået stort udbytte af at italesætte deres opleveser, og at deltagelsen inspirerede dem til at deltage i udviklingsprojekter igen.
Resultatmæssigt blev der fundet en egnet model til at frembringe de studerendes oplevelser, men der mangler implementering i uddannelsen. De deltagende studerende evaluerede, at de havde fået stort udbytte af at italesætte deres opleveser, og at deltagelsen inspirerede dem til at deltage i udviklingsprojekter igen.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Uddannelsesnyt |
Vol/bind | 21 |
Udgave nummer | 4 |
Sider (fra-til) | 23-29 |
Antal sider | 7 |
ISSN | 1602-0162 |
Status | Udgivet - dec. 2010 |
Emneord
- Patricia Benner
- erfaring
- klinik
- udviklingsprojekt
- læring
- studerende
- sygeplejerskeuddannelsen
- undervisning