Abstract
Med den seneste reform af læreruddannelsen bliver praktikken integreret i alle fag, og centralt i denne tænkning er, at skolerne i højere grad end tidligere skal påtage sig rollen som meduddannere. Folkeskolerne får derfor en ny rolle og skal – over tid – gå fra at være praktikskoler til uddannelsesskoler. Men hvad vil det sige at være uddannelsesskole? Det får du et bud på i denne korte bog, der også giver dig viden om:
tænkningen bag integreret praktik
udfordringer i praktikken før og nu
praktiklærerens nye rolle.
Fra praktikskole til uddannelsesskole henvender sig til alle, der arbejder med integreret praktik i folkeskolen, fx praktiklærere, praktikkoordinatorer, skoleledere, forvaltninger og kommuner.
tænkningen bag integreret praktik
udfordringer i praktikken før og nu
praktiklærerens nye rolle.
Fra praktikskole til uddannelsesskole henvender sig til alle, der arbejder med integreret praktik i folkeskolen, fx praktiklærere, praktikkoordinatorer, skoleledere, forvaltninger og kommuner.
Originalsprog | Dansk |
---|
Forlag | Samfundslitteratur |
---|---|
Antal sider | 59 |
ISBN (Trykt) | 978-87-593-4439-2 |
Status | Udgivet - 13 mar. 2024 |
Emneord
- Skoler, fag og institutioner
- Integreret praktik
- Meduddanner
- Uddannelsesskole