Abstract
Den overordnede bekendtgørelse for professionsbacheloruddannelserne, Bekendtgørelsen om uddannelsen til professionsbachelor (BEK 113), præciserer, at undervisningens vidensgrundlag skal være karakteriseret ved professionsbasering, udviklingsbasering og forskningstilknytning. Nærværende udviklingsprojekt hviler på en antagelse om, at imødekommelsen af de nævnte krav bl.a. må komme til syne og dermed kunne dokumenteres i den litteratur, der anvendes i professionsuddannelsernes curricula.
Formålet med udviklingsprojektet har derfor været at
• Dokumentere Bekendtgørelsens krav om professionsbasering, udviklingsbasering og forskningstilknytning i aktuelt anvendt litteratur i en sygeplejerskeuddannelse
• Diskutere, hvordan forskellige typer af litteratur imødekommer de tre krav
• Udvikle et enkelt redskab, som kan anvendes til at registrere anvendt litteratur fx i akkrediteringsøjemed, og som har overførbarhed til andre fag og uddannelser.
Formålet med udviklingsprojektet har derfor været at
• Dokumentere Bekendtgørelsens krav om professionsbasering, udviklingsbasering og forskningstilknytning i aktuelt anvendt litteratur i en sygeplejerskeuddannelse
• Diskutere, hvordan forskellige typer af litteratur imødekommer de tre krav
• Udvikle et enkelt redskab, som kan anvendes til at registrere anvendt litteratur fx i akkrediteringsøjemed, og som har overførbarhed til andre fag og uddannelser.
Originalsprog | Dansk |
---|
Udgivelsessted | Vordingborg |
---|---|
Forlag | CFU Grafisk & University College Sjælland |
Vol/bind | 1 |
Udgave | 1 |
Antal sider | 66 |
ISBN (Trykt) | 978-87-7368-091-9 |
Status | Udgivet - 10 mar. 2011 |
Emneord
- akkreditering
- professionsudvikling