Fra REVIEW-projekt til VIFOLA-model

René B. Christiansen, Britta Hørdam, Anja Richter, Grethe Skaarup

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerRapportForskning

Abstract

Den overordnede bekendtgørelse for professionsbacheloruddannelserne, Bekendtgørelsen om uddannelsen til professionsbachelor (BEK 113), præciserer, at undervisningens vidensgrundlag skal være karakteriseret ved professionsbasering, udviklingsbasering og forskningstilknytning. Nærværende udviklingsprojekt hviler på en antagelse om, at imødekommelsen af de nævnte krav bl.a. må komme til syne og dermed kunne dokumenteres i den litteratur, der anvendes i professionsuddannelsernes curricula.
Formålet med udviklingsprojektet har derfor været at
• Dokumentere Bekendtgørelsens krav om professionsbasering, udviklingsbasering og forskningstilknytning i aktuelt anvendt litteratur i en sygeplejerskeuddannelse
• Diskutere, hvordan forskellige typer af litteratur imødekommer de tre krav
• Udvikle et enkelt redskab, som kan anvendes til at registrere anvendt litteratur fx i akkrediteringsøjemed, og som har overførbarhed til andre fag og uddannelser.
OriginalsprogDansk
UdgivelsesstedVordingborg
ForlagCFU Grafisk & University College Sjælland
Vol/bind1
Udgave1
Antal sider66
ISBN (Trykt)978-87-7368-091-9
StatusUdgivet - 10 mar. 2011

Emneord

  • akkreditering
  • professionsudvikling

Citationsformater