Fra skolepolitik til læreres krydspres i praksis

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling

    Abstract

    Den aktuelle skolelovgivning skaber en en række krydspres for skolens lærere der til dagligt arbejder på at indfri en lang række modsatrettede krav om forbedring af det enkelte barns læring og trivsel samt inklusionen af flere børn. I denne artikel ser vi nærmere på hvordan sorteringen og den ulige selektion af børn som mere eller mindre dygtige og gode til at gå i skole ikke er en dysfunktion ved skolen. Det er snarere skolens mening. Og et vilkår vi må have øje for når vi forsøger at etablere en skole med høj grad af trivsel, differentiering og inklusion.
    OriginalsprogDansk
    TidsskriftSocial Kritik
    Vol/bind28
    Udgave nummer147
    Antal sider6
    ISSN0904-3535
    StatusUdgivet - 10 okt. 2016

    Emneord

    • folkeskolen

    Citationsformater